6 Eylül 2011 Salı

Kültür gezilerim / Virgin Mary House / Meryem ana evi

Herkese Merhaba !
Kültür gezilerim devamlı olur onları da sizlerle paylaşacağım,Bugun ki durağımız İzmir'e bağlı Selçuk ilçesinde bulunan Meryemana Evi, aslında buraya 1500 kere gittim ama bloguma koymamıştım :)
Meryemana evi Bülbül dağında bulunur ve çıkarken sanki uçaktan aşağıya bakıyormuşsunuz hissi verir gerçekten çok yüksekte...
Meryem ana evine çıkmadan önce aşağıda Efes harabeleri bulunur ondan biraz ilerleyince de Yedi uyuyanlar mağarası var,hepsine çoğu kez gittim..
Meryemana evi Hristiyanlarca hac yeri olarak da kabul edilir.Papalar tarafından ziyaret edilmiştir.
Hem müslümanlar hem hristiyanlar için kutsal yerdir.Her dinden insanlar görmek mümkündür.
Kuşadasına gemi ile gelen turistler ilk olarak buraya gelir.



Meryem ana evine doğru ilerlerken çeşitli süs eşyaları, haçlar, biblolar.. hatıra hediyeler alabileceğiniz bir yer var.

Burada pazar günleri ayinler yapılıyor,ben bir çok kez katılmıştım,özellikle 17 ağustosda üzüm bayramı olur ve o gün burada çok büyük bir ayin düzenlenir,her ülkeden insanlar gelir, her dilde dualar okunur,üzüm okunur,dualar bitince ise üzümler ve ekmek dağıtılır.Herkes o güne kadar üzüm yemez ve okunduktan sonra üzüm yemeye başlanır.
Bu sene katılamadım İstanbulda olduğum için ama önceki yıllar katılmıştım.

Kilisede duamızı edip çıktıktan sonra kiliseye girerken aldığımız mumları yakmak için dışarı çıkıyoruz,çok önceden bu mum yakma yeri içerdeydi.
(Kilisenin içerisinde resim çekmek yasak olduğu için içerisinin resmi yok)

Kiliseden çıkıp mumlarımızıda yaktıktan sonra merdivenlerden aşağıya doğru iniyoruz orada da su çeşmeleri var.Herkes yüzünü yıkayıp başına su sürüp dua ediyor daha sonra sudan içiyor, dileklerinin gerçekleşmesini diliyor.Hastalarına şifa arıyorlar.Sonra şişelere doldurup evlerinde götürüyorlar yada tanıdıklarına veriyorlar.
Bazen ağaçlarda sincapları bile görebilirsiniz :)
Çeşmelerin hemen yanında ise böyle peçeteler kağıtlar ne varsa bağlayıp dileklerini diledikleri bi yer var.
Ben bunu doğru bulmuyorum açıkcası kiliseden çıkıp da bunu yapmak çok saçma geliyor.
Duanı okumuş dileğini söylemişsen bence bunlar gereksiz şeyler.
Sonuçta dinde böyle şeyler yok.
Sen gönülden istiyorsan eğer Tanrı zaten gerçekleştirir.
Ama işte insanlar yazıyor çiziyor asıyor yapcak bişey yok onlarda öyle medet umuyorlar
Umarım herkesin dilekleri gerçek olur.
Buda girişteki panoların arka tarafı :)
Ön yüzlerinde her dilde burayı anlatan yazılar var.
Bende sizin için ön yüzünü de çektim :)
Bide böyle büyük bir çukur var sanırım eskiden havuzmuş ve içinde vaftiz yapıyolarmış  ama bundan kesin emin değilim sadece öyle duymuştum.
Çıkışta tabiki buraya uğramadan bişeyler almadan gidilmez :)


Bu sefer gittiğimde hiçbişey almadım çünkü her gittiğimde birsürü haç alıyordum arkadaşlarıma,kendime...
sadece göz gezdirdim yeni farklı bişey var mı diye ama yoktu hep aynı artık onlardan evimizde yeterinde vardı gerek yoktu tekrar almaya :) Ama eğer iki dakika fazla dursaydım gene bişeyler alırdım :))

Bugünlük gezi turumuz bu kadar :)
Sizde mutlaka yolunuz düşerse hatta mutlaka düşsün gezin görün tarihi yerleri
Baciks ;)
It Girl Nirvana

Hiç yorum yok: